Sel nädalal jõuab publiku ette kolm kontserti, kus armastusest tiivustatuna sulavad üheks vanamuusikast tuttavad meloodiad ja hiphopipalad.
Kontsertidel „Re-sound love“ kohtuvad ühel laval 18. sajand ja tänapäev, Floridante ansambel ja konsort, metsosopran Kadri Tegelmann ning Genka ja DJ Paul Oja. Kaks maailma, millel justkui puuduksid kokkupuutepunktid, on ühiseks mänguväljaks valinud ajastuteülese teema – armastuse.
“Esimene mõte just niisuguse koosluse jaoks sündis metsosopran Kadri Tegelmanni peas. Ta elab Hollandis ja on varemgi hüpanud ühest muusikažanrist teise,” meenutas kontserdi idee saamislugu Genka ehk Henry Kõrvits. Genka haaras mõttest kohe kinni, sest kontseptsioon kõlas põnevalt ja pakub võimalust leida uusi väljundeid, mis mõjuvad loomingulisusele igati värskendavalt.
Sama mõte tundus ahvatlev ka klavessiinimängija Saale Fischerile. „Kuna ma olen igapäevaselt klassikaline muusik ja see ring on üsna spetsiifiline, siis ühel hetkel tunned varem või hiljem, et maailm kipub natuke kitsaks jääma. Väga hea on vahel mugavustsoonist välja lipsata ja teha midagi täiesti teistmoodi. Nii see kontserdimõte meil veerema hakkaski,“ rääkis Saale Fischer.
Kontserdil esitatakse nii barokklugusid kui ka Genka enda laule, kuid kiigatakse ka renessansiaja madrigalide maailma. Lugudele tegi Genka kaasaegsed sõnad ja kuulda saab nii räppi kui ka klassikalisemat lähenemist. Kindel on see, et vanamuusika ja hiphop leiavad end ootamatus, kuid haaravas koosluses.
Peale Genka ja Kadri Tegelmanni on laval DJ Paul Oja, ansambel Floridante koosseisus Paul Daniel (kitarr), Villu Vihermäe (viola da gamba) ja Saale Fischer ning Floridante vokaalkonsord Lodewijk van der Ree juhtimisel.
Homme, 21. märtsil tähistatakse Euroopa vanamuusika päeva ning kontserdid „Re-sound love“ pakuvad head võimalust avastada selle muusikamaailma võlusid nii vanemas kui ka uuemas kuues. Kontserdid toimuvad täna kell 19 Pärnu kontserdimajas, neljapäeval kell 19 Tallinnas Estonia kontserdisaalis ja reedel kell 19 Tartus Vanemuise kontserdimajas.
Foto autor: Gunnar Laak