Peep Lassmann 70

  • Neljapäev, 22.03
  • 19:00
  • Tallinn, Estonia kontserdisaal

Tutvustus

Esitajad:

Tallinna Kammerorkester
Dirigent Paul Mägi
Peep Lassmann (klaver)
Indrek Vau (trompet)

Kavas:
H. Eller. “Kodumaine viis”
T.Kõrvits. ”Safra” klaverile ja keelpillidele
Leppik. „Musica quasi una sonata“
Šostakovitš. Klaverikontsert nr 1 c-moll, op. 35

Tõnu Kõrvits “Safra” (2005)

Tie mulle tulesta kuube,
Sädemist tie särk mu selgä –
Siis voin tulessa magada,
Sädemis voin sääda särki,
Kibemis voin kierdä külgi…
(Kuusalu)

Tõnu Kõrvits: “Kui rääkida kõige ülevamast tundest, mis on olemas, siis minu jaoks on see alati tähendanud põlemist. Safra tähendab tuld. See lugu ongi põlemisega seotud. Moto on pärit eesti rahvaviisist.”

22. märtsil leiab kontserdielus aset väga haruldane sündmus. Estonia kontserdisaalis astub lavale interpreet, kes on äsja saanud kaks kõrget autasu: Kultuurikapitali elutööpreemia ja Riigivapi III klassi teenetemärgi. Tegemist pole mitte ainult interpreedi, vaid ka ühiskonnategelasega, kes on jätnud olulise jälje meie viimase paarikümne aasta kultuuriellu.

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia rektorina töötanud Peep Lassmann on pikka aega kujundanud noorte saatust ja staatust teel Eesti muusikamaastikule. Pianistina on ta tuntud väärika ja sirgjoonelise interpretatsiooni poolest. 22. märtsil esitab ta teoseid, millega tal on väga isiklik side.

Peep Lassmann: Tarmo Lepik oli 1960–70ndatel üks eesti muusika uuendajatest. Tema õpingute ajal konservatooriumis, pärast Heino Elleri lahkumist, valitsesid kompositsioonikateedris küllaltki tagurlikud meeleolud. Seetõttu katkesid tema kui liiga modernse helikeelega helilooja õpingud korduvalt ja diplomini lubati ta alles 11 aastat hiljem muusikateadlasena. Olin tema pinginaaber muusikakeskkoolis ja hiljem tema klaveriteoste esmaesitaja.

Tõnu Kõrvitsa looming on minu jaoks väga nauditav, tahan seda ikka ja jälle esitada. Seetõttu võtsin ka oma sünnipäevakavva Kõrvitsa teose klaverile ja orkestrile.

Šostakovitši 1. klaverikontsert on väliselt väga särtsakas teos, millega on hea kava lõpetada. Aga mind köidab selle juures pigem iroonilisus ja sügav alltekst.

 

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega.