Eesti Pillifondi galal Pärnus, Tartus ja Tallinnas mängivad Pillifondi hinnalistel meistripillidel nimekad Eesti muusikud, külalised toovad kaasa Norra ja Soome pillifondidesse kuuluvad rariteedid. Kõlavad Vivaldi „Neli aastaaega“ ja Piazzolla „Buenos Airese neli aastaaega“, mis on maitsekaks tervikuks põimitud.
Eesti Pillifondi kollektsiooni kuulub kümme haruldast meistripilli ja üheksa poognat, mis on autentsuse vastavustõendid saanud maailma tippekspertidelt. Pillifondi juhatuse liikme Marje Lohuaru sõnul jääb Pillifondi meistripilli keskmine väärtus 200 000–300 000 euro kanti. „Ajaloolised meistripillid on äärmiselt kallid ja hinnatud, kuid ilma nendeta on Eesti muusikutel rahvusvahelises konkurentsis keeruline silma paista. Tänu headele investoritele ja ettevõtjatele saavad meie andekad muusikud pakkuda elamusi nii Eestis kui ka rahvusvahelistel lavadel. Pillifondi gala annab suurepärase võimaluse saada osa hinnaliste meistripillide kõlast kõrgetasemeliste interpreetide esituses.“
Pillifondi galal 13. aprillil Pärnu kontserdimajas, 14. aprillil Tartus Vanemuise kontserdimajas ja 16. aprillil Tallinnas Estonia kontserdisaalis mängivad hinnalistel meistripillidel Hans Christian Aavik, Mari Poll, Gloria Ilves, Katariina Maria Kits, Kaija Lukas, Johanna Vahermägi, Theodor Sink, Valle-Rasmus Roots, Kreeta-Julia Heikkilä (Soome), Gustav Rørmark, Ariane Jebsen Alvestad (Norra). Kontserdil osalevad ka Sandra Klimaitė ja Reinut Tepp.
Laval näeb korraga peaaegu kogu Eesti Pillifondi kollektsiooni:
Hinnalised meistripillid on kaasas ka külalistel. Norra viiuldaja Ariane Jebsen Alvestad mängib kaasaegsel inglise originaalinstrumendil, mille on valmistanud 2012. aastal Londonis Florian Leonhard. Lisaks Leonhardi sildile kannab pill faksiimilena Guadagnini märki, viidates mudelile, millel see põhineb – umbes 1785. aastal Torinos valmistatud Ex-Kavakos Guadagnini viiul. Gustav Rørmark mängib Stefan-Peter Greineri valmistatud viiulil, mille on tema kasutusse andnud Dextra Musica. Soome viiuldaja Kreeta-Julia Heikkilä mängib Andrea Guarneri pillil (1680), mille on tema käsutusse andnud Soome Kultuurifond.
Idee ühendada kontserdikavas Vivaldi „Le quattro stagioni“ („Neli aastaaega“) ja Piazzolla „Las cuatro estaciones porteñas“ („Buenos Airese neli aastaaega“) on pärit viiulikunstnik Gidon Kremerilt, kes soovis oma kontserdil esitada teost, mis täiendaks Vivaldi „Aastaaegu“. Abi saamiseks pöördus ta ukraina päritolu helilooja Leonid Desjatnikovi poole, kes seadis algselt tangokvintetile komponeeritud Piazzolla „Buenos Airese neli aastaaega“ viiulile ja keelpilliorkestrile.
Klassikaraadio otseülekannet pühapäeval, 16. aprillil Estonia kontserdisaalist vahendab Kaisa Jõhvik.
Fotol: Viiuldaja Hans Christian Aavik mängib perekond Sapožnini lahkel loal Giovanni Paolo Maggini viiulil, mis valmistatud umbes 1610. aastal Brescias, Itaalias. Autor: Kaupo Kikkas.