Ganina Nataly Eesti kevadtuur

  • Klaverikontsert

Tutvustus

Lihavõttemeloodia. Natalja Ganina kontsertprogramm „Kevad Eestis“

„Tal on poeesiatunnetust. Ta toob iga heli kuuldavale otse klaverikeele südamest …“

Ivari Ilja, professor, Eesti Muusikaakadeemia rektor

Selles pühadeprogrammis on palju Chopini muusikat. Chopini teostes ei ole liigseid sõnu – iga noot on osa meloodiast. Kontserdil tulevad esitusele ka Tšaikovski, Rahmaninovi, Nilsseni, Raveli ja Liszti šedöövrid.

Noor ja andekas pianist Natalja Ganina ei ole veel laiemale publikule tuttav, kuid on oma muusikaelus juba palju jõudnud. Alustades õppimist Paul Jurjani nimelises muusikakoolis nelja-aastasena, jätkas ta õpinguid esmalt Latgale, seejärel Jurmala muusikakoolis, kuid soov end muusikas täiustada viis ta esimesele tõsisele rahvusvahelisele konkursile Narvas, kus leidis aset märgiline kohtumine ühe parima Baltimaade muusikaprofessori, Lauri Väinmaaga.

Professor märkas kohe, kui visa on noor õpilane, kes püüdis etteantud töömahtu alati ületada.

Рüsivate ja sihikindlate, mitme aasta vältel kestnud ühisharjutuste tulemuseks sai noore ande märkimisväärne edu, mis väljendus auväärsete kohtade saavutamises paljudel rahvusvahelistel konkurssidel Lätis, Leedus, Eestis, Tšehhis, Prantsusmaal ja Taanis.

2012.aastal, olles võitnud Läti talentide konkursi, andis Natalja oma esimese soolokontserdi Riia Maja Kuldses saalis, ning 2015.aastal, kui ta osales rahvusvahelisel pianistide konkursil Taanis Århusis, kus esinesid kõige andekamad muusikud kogu maailmast, märkasid teda žürii liikmed ning tegid talle ettepaneku asuda õppima Londoni Kuninglikku muusikakolledžisse.

Sel viisil, tänu ainulaadsele professor Lauri Väinmaale, sai Nataljast esimene pianist alates Läti taasiseseisvumisest 1990. aastal, kel on õnnestunud astuda ühte maailma mainekaimasse kõrgemasse muusikaõppeasutusse.

Kriitikud on arvamusel, et tema klaverimängu eristavad fraasi universaalsus, nüansirikkus ja kantileensus, harjumuspäratu julgus ja virtuoossus, eeskätt aga psühholoogiline sügavus.

Pärast seda kontserti ei jää keegi ükskõikseks; kaks tundi lendavad nagu linnutiivul, jättes hinge rahu ja harduse …

„Ainult muusika on võimeline mitte midagi selgitades ütlema kõike.“

-Sam Smith

https://www.youtube.com/watch?v=joCiEjsTUOk
https://www.youtube.com/watch?v=ZqX8zV5xevU
https://www.youtube.com/watch?v=kOYxJefD2RM&t=605s
https://www.youtube.com/watch?v=TeP1ZN_uV-s&t=5046s
https://www.youtube.com/watch?v=eEBztKQyEYo&t=2742s
https://www.youtube.com/channel/UCX17dLsW3mwe9E7ppZz78hg
https://www.youtube.com/watch?v=wyYyZHs0xVw

Kava: 18.04
F. Chopin Ballade op. 23 No. 1, in g minor
F. Chopin Nocturne op. 9 no. 1 in b-flat minor
C. Nielsen “5 klaverstykker”, op. 73
M. Ravel “Une Barque sur l’ocean” from “Miroirs”
F. Chopin Sonata op. 35 no. 2 in b-flat minor
S. Rachmaninov Etude-tableaux op. 33 No. 8, in g minor

F. Chopin Impromptu op. 29, in A-flat Major
F. Chopin Barcarolle op. 60, in F-sharp major
F. Chopin Etude op. 25 No. 1, in A-flat major
P. Tchaikovsky Dumka op. 59, in c minor
F. Chopin Fantaisie-Impromptu op. 66, in in c-sharp minor
S. Rachmaninov Prelude op. 32 No. 10, in b minor op. 32 No. 12, in g-flaminor
F. Liszt Transcendental Etude No.10 “Appassionata”, in f minor

Kava 23.04

P. Tchaikovsky “November” from “The Seasons”, op. 37
F. Schubert Impromptu op. 90 No. 2, in E-flat major op. 90 No. 3, in G-flat major
F. Chopin Etude op. 25 No. 1, in A-flat major
C. Debussy “Jardins sous la pluie” from cycle “Estampes”
F. Chopin Sonata op. 35 no. 2 in b-flat minor

F. Chopin Fantaisie-Impromptu op. 66, in in c-sharp minor
M. Ravel “Une Barque sur l’ocean” from “Miroirs”
F. Chopin Impromptu op. 29, in A-flat Major
D. Shostakovich Prelude and Fugue no. 4, in e minor
P. Tchaikovsky Dumka op. 59, in c minor
S. Rachmaninov Etude-tableaux op. 33 No. 8, in g minor
F. Chopin Etude op. 25 No. 11, in a minor

Sündmuse koduleht: https://www.facebook.com/nataly.ganina

Esituste kava